Tuesday, January 4, 2011

1st day of 4th sem

sem baru telah pun bermula!!!!
ouhhh~~~ *tbe2 brubah mood*
adekah aku da bersedia?
adekah aku rase eksaited?
huk huk huk~~

alkisahnye begini....

mule2 aku ase sronok sgt nak masuk sem4 nih. yela, setelah merasakan bahawa aku cam takde harapan nak cemerlang sem lepas, jadi aku berharap agar sem ni aku leh improve semuanye. dgn result yang cam cikai, aku pun mule la menanam azam dan tekad dalam aty aku, bahawa aku harus ubah naseb aku sem4 ni.

then, 1st day, omaigod.... susanye aku nak bgun.... tp sebab aku da tekad nk ubah diri aku, aku gagahkn jugak bgun dari pembaringan, wlupun lepas tu aku duk termenung utk beberapa menet sblm gi mandi sbb aku sejuk sgt *berselubung dgn slimut memberku, hahaha*.

pastu, aku pun gi la mandi, gi solat, then tbe2 aku blur nak pakai baju ape. nak gosok bju kurung? cam tak sempat jek. pakai tshirt? mane tshirt lawa aku? tbe2 sume tshirt lawa cam hilang an. aku duliks ape. lawa tak lawa, aku nak pakai tshirt gak! maka, aku pun sarung la tshirt hijau aku...

bile jumpe kengkawan je, mak aihhh..ase cam jejak kaseh plak. wakaka! ade yg kate aku makin debab, ade yg kate aku makin kurus. mane satu nehh?? (@_@) setelah itu, ekspidisi jln bewak pun bermule.... windu kowt nak lalu jln tuh! kih3 *cari para bewak*

berbekalkan semanbat 2 kilo setengah, aku pun menapak ke kelas dgn member2 aku. dengan harapan, adala lecturer yg akan masuk pagi ni n bg briefing. skalinye, kelas kitorang bermule di kafe fst. kuang3... hak3! maka, mee hoon goreng menjadi santapan diraja utk aku pd pg td ye...wakaka

seterusnye, aku dan member2 aku gi check result LI plak.aku pun duk la cari surat aku. mane laaaa hayyy....takde lak surat aku kat kaunter LI nehh... dah kurang smgt aku, jd 2kilo setengah. pahtu, gi la jumpe dr.cha, dye kata surat aku takde. waaa..turun lagi smpi 2 kilo. mane gi surat aku??? dengan harapan yg berbaki, aku pun tepon la vet jb... nak tau pe dye kate? "permohonan anda telah ditolak". terkedu aku. kini, smgt aku tggal 1kilo 93gram. cube lak tepon biotek melaka. tbe2 org yg in charge takde lak. kate nk tepon smule, tp tak tepon2 pon. huh.

kemudian, puting beliung tentang elektif pun melande. aiyarkkkk... aku blur seketika. aku nak amek elektif ape? dgn smgt 1kilo 93 gram tadi, aku pun duk ushar2 dan berbincang dgn cik2 member sekalian. mcm2 cdgn ade. mcm2 cte ade. tapi, di tgh2 kesibukan berbincang tuh, mate aku sempat melirik pada si dia. bile mata bertembung, cepat2 pandang tempat laen. takot. wakakaka!!

bile aku da sembabot nak pikir sal LI dan elektif nih, aku ase sgt lapa dan sgt penat. gi la mkn kat kedai dgn member aku. then balek2 je, aku ase ngantuk yg amat. pas solat, aku bersemadi kat atas katel selama 2 jam. hua hua hua.... heaven toll... padahal asek terjage je tdo. sbb terlebih smgt nak gi kelas. jd aku asek pk nak bgun je. hahaha!

bgun je dr tdo, aku ase panas, palew cam pusing2. jd, dgn pantasnye aku pun turun bawak bantal dan baring atas lantai. tbe2 cik rumet suh aku bgun n tdo atas katil dye sbb lantai tu berhabuk. wokeyhhh.. asalkn bole smbg ngorok..wakaka! aku pun baring ats katil dye. tbe2 aku bgun dgn muke terkejut * yeke? tak tgk cermin la plak, haha* baru aku teringat, orang biotek mlake kata nak tepon aku. bile aku tgk fon, umph... takde missed call pon... sob3... pentipu... pentipu...

aku pun gi laa mandi, segarkan diri dan badan, sblm mood aku lari dan jadi sgt moody. pas mandi n solat, aku maen2 depan lappy *tbe2 ase cam nak namekan lappy ni, sarip. bole tak?* pastukan, cik2 rumet dan member sekalian membawa aku mkn kat kedai old town white coffee. waaa!!~~ sukenyee!!! aku kempunan nak mkn mee kat ctu mase cuti *sebab adik aku kejam, tak bg aku mkn kat ctu*. jadi, dgn gembire dan rianye, aku pun order mee tersebut dan makan smpi abes. wuaaaa~~~ tmekaseh my besties!!!

sesungguhnye, aku merapu jek ni. cume nak kate, aku ase cam tak bersedia je agy kan. ape daaa... hahaha.. okai! smpi cni dulu! tata!!

No comments:

Post a Comment