Wednesday, June 27, 2012

Mary Jane

hye peeps. lama dah aku tak post kat sini kan? mesti korang pun da maleh nak bukak blog aku pasal dah takdde hapdate dah pun. hahaha. well, aku takde masa la nak hapdate2 nih. however, sekarang aku da free daripada fyp (eventhough aku kene betulkan draf untuk jilid, tapi apakan daya, tak siap ditanda lagi, heheh).

dengan adanya banyak masa terluang ini, aku terlebih berfikir daripada yang biasa HAHAHAHA!

berangan je kot, tah hape tah yang aku pikir. kih kih kih

oleh kerana dah lama ber-FYP, hari-hari pergi ke lab yang isolated daripada orang lain, seriously, aku rasa terpisah sangat-sangat dengan kawan-kawan aku. aku dah tak tau sangat perkembangan diorang. apakah diorang semakin chubby ataupun diorang sedang huha huha dalam dunia diorang, aku tak tahu. haduss, sedeyhnyee TT________TT.

teringat masa fesyer dulu, owez together ke mana-mana. kalau satu geng tu ada 14 orang, 14 orang tu la yang akan stick together untuk pegi ke kelas, balik kelas, gi makan, dan sebagainye. hahaha. how suwittt dat tyme kan? terasa sangat macam bebudak lagi tyme tuh. hahahaha :D

tapi bila dah third year ni, masing-masing dah sebok dengan projek masing-masing. buat keje pun individually. yang mana jumpa kat lab tu, untungla, bole bertegur sapa hari-hari. aku pulak, hari2 jumpa 5-6 muka yang sama hari-hari. kalau ramai sikit, mungkin 8-9 orang sehari. hahaha sadiskan?

dats why la aku sangat rindukan member-member aku. geng aku. walaupun kita dah tak rapat mana, tapi aku selalu terbayang tyme-tyme happy dengan korang. macam kak atiq, aku salu jumpa dalam kelas EOP. so, takde masalah la dalam nak bertanya khabar. walaupun banyak jugak cite dia yang aku tak tahu... apa masalah dia mungkin...

macam MJ ni, jarang-jarang jugakla jumpa dia. kalau ada rezeki, jumpa la dia. kalau tak  jumpa, jumpa kete dia jela hahaha. aku suka gile kalau tejumpa kete MJ ni. bukan ape, kete dia special. aku siap bole buat grafitti  kat kete dia hik hik hik. :D

punyela tebal habuk kat kete dia, bukan main suke lagi aku dengan kak paez menconteng nama kitorang kat tingkap kete or body kete dia. yang dia mampu buat hanyalah gelak. huhuhu naseb baik dia gelak je. kalau dia bagi penyepak, tah bape puluh kali tah aku dapat hahahaha.

all of sudden, aku rindu minah ni. aku still ingat dia tolong ajar aku pas aku balik dari bidong. masa tu dah nak test. aku tak datang kelas la sebab gi bidong. so balik tu, aku mintak tolong dia ajarkan aku. then aku pegila bilik dia bawak nota. one by one dia ajar aku. honestly, aku rasa aku tak dapat tangkap satu apa pun yang dia ajar. tapi aku main angguk je pura-pura paham. sebenarnye aku malu dengan dia masa tu. so disebabkan terasa malu yang amat (sebab aku tak bape rapat dengan dia mula-mula), aku jadi hilang fokus. malunye ase festaim masuk bilik dia. macam mana aku nak duduk? macam mana aku nak act? agak-agak rumet dia marah tak aku datang bilik diorang ni? punyelah sengal sampai satu hapah pun takleh tangkap. hahahah. babo.  mintak maap lah merijennn. aku tipu kau yang aku paham hahaha.

aku dan maryjane mase jamuan hari raya 1st year

but then, aku makin selalu pegi bilik dia. kadang-kadang buat keje, salunye study sama-sama. ada satu kali tu, kitorang study sesama, sampailah agak tengah malam jugakla. dah penat-penat study tu, MJ kata, "jom, kite lepak kat luar tu. kite duduk kat tingkap." Aku imagine just duduk tepi tingkap and berbual. rupenye betul- betul duduk kat tingkap (tingkap sliding) tu, menghadap luar. hahahaha! aku macam tak terpkir pun nak duduk kat situ kan. MJ kata dia selalu duduk macam tu. main-main rambut sambil tengok bintang. hahaha macam chomel je kau kan mary jane? hahahaha :D

tetibe terasa nak duduk semula kat tingkap tu. *^_^*

bersama maryjane jalan2 kat kuantan

maryjane tido dalam lecture hahaha
aku memang suke tangkap gambar jawan-kawan aku tido. aku tak tau la maryjane ni pura-pura tido ke, memang betol-betol tetido ke. mary jane jarang tido dalam kelas. setahu aku lah. tak tahu la kalau belakang aku dia suka tido. kah3

yang ni pulak maryjane tido pas penat jalan-jalan kat mydin

aku tak ingat pulak kitorang gi mydin sebab apa. tapi time tu tengah puasa. nak kata beli barang kuih raya tak pulak. furniture rumah baru jauh sekali. makan-makan memang la tak. dia punye penat tu sampai dia bole selambe je lentok kat bahu kak paez, eventhough  orang ramai lalu lalang. asalkan dia rasa dia nampak comel depan kitorg. hahahahaha!




 fuh! fuh! panasnyeee

 slllrrppppp

 huuuu...panas..panas...

ayoyo, boss sudah call hahaha
maryjane sedang berusaha belajar main gitar. 
ada satu lagu aku ajar dia, lagu tu jugak la dia main tak pass-pass.kord da betul, plucking pun da betul. part sliding jari tu dia tak leh nak buat pasal sakit jari. huhhu aku pun sakit gak jari, sampai luka. tapi cepat jugak maryjane belajar. huhuhuhu. yang penting, dia eksaited tengok gitar sebab gitar tu warne biru. nandesukaa??? hhahaha

mary jane pun ada ajar aku lagu. few english songs. cam crazier (taylor swift. since tu aku minat taylor swift), lagu thinking of you (kati paghi bak kata maryjane. dia kata katy perry tu sopan sgt. so dye tukar nama org tu. hahaha) so aku rase gembira nak tukar nama kau ---> merijen, mokjeng, hemjay, murijane, marijane marisini (kak paez) hahahahaha

maryjane sedang menjotos anak kucing kak paez

maryjane sebokk. aku nak amik gambar anak kucing yang comel tuh. dia suh amik gambar dia dengan kucen tu. eeee.. taknak taknak taknak. tapi tepakse gak sebab dia wat muke comel suh amik gambar skali. eee. hahahaha

bakpelah muke ko suci sangat maryjane??? nak lempang je ase. hahahaa


maryjane, sebenarnye aku rindu kat kau. aku tak tahu lah kalau kau baca lagi ke tak blog aku  ni. aku nak tulis banyak lagi, tapi seganlah memandangkan kau kata kau tak rindu aku. hahahaha just kidding.

i will ensure our time together at kuantan will be worth it. i miss you, Maryam Jamilah :)

No comments:

Post a Comment