Monday, May 9, 2011

fesday el ai =D

Hari ni bermula la hari pertama aku kat tempat l.i aku. Aku wat l.i kat syarikat J. Huhaha… aku yakin korang jarang dengar name ni,kan kan kan? So, let me introduce you guys tentang first day aku kat cni.

Wooot woott!!!

Giler bapak berdebar aku nak pegi l.i pagi ni. Drpd smlm lagi tah hape2 bende2 ngarut2 dan menakutkan yang aku pikir. Aku pun naek tak paham. Cam nak masuk umah antu pun ada. Hahaha!! Dia kata datang lapor diri dalam kul 10-10.30 gtu sebab ada perhimpunan kat HQ. so, nanti takde org pulak nak attend aku. Mase aku sampai pun memang betul takde orang kat ctu. Pjbt ni hanyalah rumah kedai. Huhu.. tapi da modified da…cantekk dlmnye walaupun kat luar nmpk cam simple je.

Nak dijadikan cerita, ngam-ngam aku nak masuk, ada sorang akak ni kuar, dia nak bukak kedai satu lagi. Actually tu bukan kedai, tapi itu rumah cendawan (walopun hakikatnye ia di dalam umah kedai, =) ) . parents aku pun balik. Then aku ikut akak tu gi umah cendawan tu. Dia ajar aku petik cendawan. Tak pernah aku petik cendawan even cendawan tepi longkang or atas tanah or kat tunggul. Hahaha! By the way, nama akak tu Kak B. Dye dulu student USM, amik agro ape ye, tak ingat. Hohoho. Then dia ajar aku gunting tangkai cendawan and bukak beg cendawan. So, sepanjang aku l.i ni, aku ditugaskan untuk membantu dia menguruskn cendawan sebab dia wat sorang2. Then, aku kene gak wat keje pejabat. Boley la!!

Pastu, penyelia industri aku, En. S, dia kenalkan aku pd sume staf yang ada. Waaa…malunye saye….cam budak baru masuk skolah lak ye? Hua3.. ada la sorang dak praktikal yg aku jumpe mase berkenalan tu. Name dye R. cam name abah aku pun ade ye? Hua3..
Then, dah takde da keje utk aku. Aku surf tenet jap nak cari info sal fyp aku, cytotoxic effect bla3… kalau aku cakap pun korang lum tentu phm kan? Haha! Cari punye cari, aku pun meneruskn misi di depan lappy pinjaman (syarikat punyer, hik3) untuk mebuat buku log. Tapi aku tak post lagi. Tggu kul 4 or mebi 4.30.or mebi 5.. tggu keje aku betul2 abes la. Then aku bukak fb…haha.. bile bosan, aku bace fail2 syarikat. Sal projek cendawan… projek itu ini… sal R&D…

Then, lunch time!!

Okey, mkn2 dgn akak2 senior ni..kitorang berempat. So far, aku dapati diorang sangat baik. Even ade yg nmpk garang, bg aku itu normal. Hari ni saye jadi cendawan gurl yg sgt pendiam. Haha! Topic lunch hari ni : muvi ‘anu dalam botol’, mentor, maharaja lawak, n Singapore.anu dalm botol, Kak B kata cte tu disgusting, sbb lelaki peluk same2 lelaki. Yackkss!! Then komen2 persembahan mentor n maharaja lawak. Then cite sal sdare kak f yang keje kat spore. Huhu..
Hari ni, takde byk keje sgt. Tapi esok luse, gerenti ade…huha… men fesbuk, bace belog, dan buat belog. Bengong tak aku? Sedang org lain cangkul batas, tabur benih, buat agar, kemas lab, aku maen lappy. Hik3!!

Okelah beb! Aku nak wat la sumting yg berpekdah sket spaya aku rase aku wat keje arini.

Search : acanthamoeba spp., alkaloids, acid based extract, Kemunting China – keywords fyp ku. Huhuhu!

No comments:

Post a Comment