Monday, March 26, 2012

apa yang tak kena dengan aku?

few days ni rase lemah je. rase cam takde semangat langsung. yelah, macam-macam dugaan menimpa. emitionally, physically...MENTALLY???? mereng dah agaknye huahuahua......

mungkin kawan baik aku pun da bosan asyik kene marah je dengan aku. sikit-skit aku jadi emo. mangang sunggoh. fyp pun macam banyak je tak settle lagik. hiuuuuuuu~~~~ dengan kawan yang cam mangang jgak ase nye perangai masing-masing.....  bole tak kalau aku nak sepak perut korang one by one? plisss???

sudah lah fyp punye dugaan bukan main banyak lagi...dengan ic50 yang aku sniri tak sure itu betul ke tak. dengan satu lagi treatment nak kene repeat. pastu dengan aopi staining yang susah sangat nak dapat gambar yang cantik.dah ada gambar cantik pun cam hagham jek bile aku nak tgk under fluorescence microscope. dengan DNA laddering yang tak hade sehelaii pun band untuk treatment aku. wuaaaaaa~~ TT___TT wat shud i do??? i noe...repeat again... sob3

tadi aku main game. aku asyik kalah je. kalah kat tempat yang sama pulak tuh. tapi oleh kerana aku bermain dengan jiwa yang tenang, aku dapat menerima kekalahan aku. tibe2 aku terpikir, apalah sangat erti kekalahan tu bile at last aku menang dan dapat pergi ke stage yang seterusnye. samela mungkin macam aku buat fyp ni. aku da buat cytotoxic assay. mule-mule memang manyak sangat salah. banyak juge yang tak jadi. apa laa... tapi, bile aku bua tu menjadi, rasanye macam tak terungkap betapa leganya hati itu.

game mario kene kumpul duit disamping mengelak halangan-halangan yang melanda untuk ke target place dia. tapi tanpa duit tu sume, still bole pegi ke target place dia. yang penting apa objektif kite? nak dapatkan duit banyak2 sampai tak lepas nak elak halangan, ataupun fokus pada halangan da amik duit yang mana betul2 bole dapat.

samela jugak halnye dengan fyp aku. kalau aku hanya fokus untuk siapkan assay aku, minggu lepas lagi aku da bole tarakucha pasal aku da sampai assay terakhir. tapi, adakah aku hanya akan menghabiskan fyp aku bodo-bodo macam tu je? tak mungkinlah kan. hape ke bang hang  sangat nak membazirkan setahun wat fyp dengan menghasilkan thesis sebagai sesuatu yang hanya layak dipandang sebagai  sampah?? memang ba nga alif nga.

dulu aku ase cam pelik sangat nape sv aku sentiasa act like lion bile jumpe aku dan kawan-kawan aku.  tak penah pun dia nak tunjuk muke baik dia. bukanlah tak penah, tapi tak selalu. mengapa????? tadi, sambil makan-makan dan menenangkan pikiran besama kawan baik aku, aku terpikir. mungkin prof tu sebenarnye nak budak melayu menjadi lebih bagus daripada budak2 cina dan india. sebab tu la dia bagi muke je kat budak-budak cina dengan india. yang budak melayu ni buat salah sikit pun dah kene bambu cam hape. bayangkanlah, ngadu contaminate je pun. kene sergah sekuat-kuatnye. budak cine ngadu contaminate diberi semangat jek. dia suka kat budak cina tu sebab nampak cam banyak progress. padahal, cerita di sebaliknya, hmm... hampehhh!!!biarlah kitorang je yang simpan je kisah dia dengan kitorang. itulah diari lab inos 3. hukhukhuk. tapi bila kite pikir semula, adakah student cina tu bole survive sekiranya dia ada masalah kat tempat keje dia? bolehkah dia survive  sekiranya dia dapat bos yang garang cam singa?  adakah dia bole keje under stress di saat dia ada problem, tak de sorang pun yang nak tolong dia dan bos pulak menyalahkan dia?

mungkin dia takkan bole survive  sementara kitorang yang melayu ni insyaAllah boleh survive. apa yang kite tahu, orang melayu memang tak bole diberi muke sangat. nanti da dapat betis mintak peha. melayu ni kalau disuap, makin manje jadinye. jadi, sv kitorang sebenarnye sedang menyediakan kitorang sebagai manusia yang berkualiti sekiranya kami bergraduat dan bekerja nanti.

sorry, aku bukan nak jadi racist. aku ada ramai je kawan cina dengan india. diorang sume baik. tapi ada sesetangah je yang macam yang aku cerita ni. kite yang melayu pun bukannye betul semua kan? kadang-kadang yang sebangsa ni la lagi macam hagham je memasing perangai kan.

memang hagham sangat sekor-sekor. kawan baik konon, blah la korang. pegila balik umah masing-masing buat menatang hagham yang korang suke. tak payah nak muncul depan muke aku lagi. wat nyemak je. pegi.

aku rase, sekian la sampai di sini. tak payah nak kecik-kecik hati. sape makan cili, pegila minum air sniri.

aku nak stadi. maklumlah, boring asyik main-main je.
bye korang!


No comments:

Post a Comment