Friday, December 24, 2010

mana dia?

mana dia pergi... aku tunggu dia... dah lama kot... takkan dia da lupekan aku... bukan ke slame ni dye tak penah lupekan aku... kenapa jadi macam ni... ape dah jadi...

aku cuba sedapkan hati. dia lupa kot... tak pon dia ade keje lain... tapi, sampai bile aku harus macam ni? tunggu dan tunggu... dan terus menunggu...

tak.. ni bukan cara dia..aku tau dia macam mana... aku faham dia sangat-sangat.. mesti ade sebab...

aku merenung telefon. nak call dia ke? atau nak mesej je? takpe ke? dia tak marah ke? agak2 dia nak angkat tak? nak balas tak?

aku genggam telefon kuat2. ape kate kalau aku bertenang dulu. calm down babe. kau bukannye kene pegi jumpe menteri pon. aduhai.

aku hempaskan badan aku ke atas kerusi. apalah masalahnya ni. masalahnya, dia sendiri tak nak jelaskan. bpe kali aku dah tanya. jawapannya, tak ada apa-apa.

serabot!

tu bukan penjelasan!

apa kata aku keluar jalan-jalan? maybe boleh tengok wayang? atau sekadar cuci mata? lantas aku bersiap. aku capai kunci kereta dan keluar dari rumah. i'm gonna take just maybe around 1 or 2 hours.

aku hidupkan enjin kereta dan mula memandu. aku rasa macam nak cuci mata je. so, aku pun pergi ke mall yang terdekat. setelah memarkir kereta, aku melangkah masuk. huh... aku mengeluh... kenapa dia buat aku macam ni...

sedang aku leka membelek-belek kasut, aku nampak dia. Dia?! pantas aku letakkan semula kasut tu ke raknya semula. aku berlari keluar kedai. aku nampak dia lalu sini tadi. mana?

aku berlari anak sepanjang lorong tu. tak mungkin dia dah pergi sejauh ni. aku baru je nampak tadi! aku terduduk di bangku. dalam aku termengah-mengah tu, tbe2 aku terdengar satu suara yang memang aku sangat-sangat kenali... suara dia!!!

lantas aku menoleh. dia melintasi aku. aku hampir-hampir menjerit nama dia. tapi... suara aku tersekat di kerongkong. dia pula... seolah-olah tak nampak aku.. aku ni invisible ke? punye la striking baju aku pakai.

aku follow je dia dari jauh. dia dengan sape tah tu. kawan dia kot? dia buat apa kat sini? datang naik apa? mak aihh... nak tanya soalan banyak2... tak agak2 betol la kau ni beb...

tbe2 diorang benti kat washroom. dia tunggu kat luar. dia sensorang. agak2, boleh tak kalau aku tegur dia? boleh tak kalau aku tanya dia directly? sebab dada aku da macam nak pecah dah ni menahan segala sesak yang ada.

bukk!!! aduh! sape pulak laa yang langgar aku ni kan...

"eh, sorry aa sorry sorry," nyanya tu minta maaf kat aku. aku angguk sambil senyum. aku gosok-gosok bahu aku. dan... mana dia hilang?

dia dah hilang dah? cepatnye dia pergi!

aku melilau mencari dalam mall tu. dah macam org hilang anak. mana dia?!

akhirnya, aku terhenti.

aku hilang dia lagi.


sekian cerita kontot mlm ni. hahaha~~

No comments:

Post a Comment